Palvelut

Fysikaaliset hoidot

Fysikaalisia hoitoja käytetään joko yksittäisinä hoitoina tai osana fysioterapiakäynnin kokonaisuutta. Fysikaalisia hoitoja ovat mm. lämpöhoidot (infrapuna, savipakkaukset, parafiinihoito ja ultraääni), kylmähoidot ja sähköhoidot.

Fysioterapia

Fysioterapian tärkein osa-alue on terapeuttinen harjoittelu, jonka tavoitteena on erilaisilla menetelmillä ehkäistä, korjata ja kompensoida ihmisen liikumisen ja toimintakyvyn häiriöitä sekä ylläpitää ja parantaa jäljellä olevaa toimintakykyä. Vuosaaren Urheilutalolta löytyy 3 kuntosalia ja lämmin terapia-allas, joiden avulla omaharjoittelusta saa vielä monipuolisempaa.

Urheilufysioterapia

Urheilufysioterapeutti kuuluu tärkeänä osana urheilijan taustatiimiin yhdessä valmentajien, lääkäreiden sekä muiden asiantuntijoiden kanssa. Urheilufysioterapeutti on tullut tutuksi lähinnä vammojen hoitajana. Ammattitaitoisia urheilufysioterapeutteja voidaan käyttää tehokkaaseen vammojen ennaltaehkäisyyn, harjoitusten palautumistapahtuman nopeuttamiseen ja tehostamiseen sekä osana valmennusta erilaisten tutkimusten ja testausten avulla.

OMI

OMI on kansainvälinen kliinisen ortopedisen lääketieteen koulutusohjelma lääkäreille ja fysioterapeuteille. Koulutuksessa käydään läpi tutkimusmetodeja ja manuaalisia tekniikoita (lääkäreille injektio tekniikoita) Koulutus perustuu James H. Cyriaxin työlle.

Lymfaterapia
Lymfahoidon kokonaisuus-terapia on fysioterapian erikoisala, jolla hoidetaan eri syistä syntyneitä turvotuksia ja niiden seurauksia sekä vaivoja tai sairauksia, joiden yhtenä oireena on turvotus. Esim. posttraumaattiset ja postoperatiiviset turvotukset, tulehdukselliset reumasairaudet sekä hermokudoksen ärsytystilat. Turvotuksen vähentyessä kipu lievittyy.

Akupunktio
Akupunktion tavoite on palauttaa terveyttä tai hyvinvointia pistämällä neuloja niin sanottuihin akupunktiopisteisiin. Akupunktion tarkoituksena on ärsyttää neuloilla akupunktiopisteissä olevia hermopäätteitä. Akupunktiota käytetään mm. kivun hoitoon, rentoutumiseen ja yleiseen hyvinvointiin.

Hieronta

Hieronnalla tarkoitetaan kehon pehmeiden kudosten järjestelmällistä käsittelyä erilaisin tekniikoin ja hoidollisin tarkoituksin. Klassinen hieronta tapahtuu erilaisilla otteilla, joiden tarkoitus on lämmittää, muokata tai ärsyttää pehmytkudoksia.

Urheiluhieronta
Urheiluhieronnassa hieroja hallitsee klassisen hieronnan lisäksi lihashuollon merkityksen eri harjoituskausilla. Urheiluhieronta tähtää urheilusuorituksen parantamiseen hieronnan keinoin. Käytännön hierontatyössä hieroja osaa soveltaa erilaisia hieronnan menetelmiä eri-ikäisten asiakkaiden, urheilijoiden ja sairauksista kärsivien hieronnassa.

Sotaveteraanien ja sotainvalidien kuntoutus
( sopimus Helsingin kaupungin kanssa, VALTIOKONTTORIN maksusitoumukset )

Kotikäynnit lääkärin lähetteellä

Fysikaalinen Hoitolaitos T:mi Kiru-Fysio - Vuosaarentie 5 - 00980 Helsinki - (09)3215642